2011-05-12
 22:04:01

Hoppning

Hejsan hoppsan!

Idag var det hoppning som stog på shemat för våran del. Eller ja, lite lätt hoppning eftersom han har gått ganska mycket senaste tiden. Innan vi började hoppa körde jag lite dressyr innan. Han jobbade på bra! Bara att han blev lite kort i formen i början.
 Jag har pelham-bett på honom när jag hoppar, för han kan bli lite dragig och bockig av sig då. Jag vill hellre ta lätt i honom än att sitta och dra i ett vanligt bett! Haha, men ni fattar. Problemet är bara att han har så lätt för sig att få ihop sig i formen, så han går typ ihopkrullad hela tiden förutom precis innan och efter hindret. Men när han blir lite taggad på hindrerna blir det bättre!
Men det gich bra med hoppningen idag! Hoppade inte så högt för vi skulle ju ta det lungt. Men när vi satte koner framför ett blått ränke tyckte han det var jätteläskigt, så han stannade innan hindret, men sen hoppade han rakt upp i luften och kom över hindret! Haha! Sen tyckte han inte konerna var läskiga så det var bra, han kan vara lite tittig av sig.

Förlåt för att mina inlägg är tråkiga och blidlösa just nu, men ska bättra mig! ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: