2011-02-02
 23:08:28

Jennifers hästar

Nu ska jag skriva lite snabbt om mina ponnysar.

Tindra
E:Nebo Red Dragon
U. Tiara
föd-2006

Tindra "tindriz" har jag haft sen 23 juni 2010, jag har henne bara på forder, som jag tycker suger för jag älskar verkligen den här ponnyn!


men tindra är ett sto på 5 år (f-2006) hon kommer från odensbackens ridcenter i örebro.
till mig sa den att hon var en hopponny men när jag väl började rida henne i dressyren fick hon fram stegen och i dag går underbart i dressyren!


mina mål med tindra innan jag lämnar tillbaka henne  i
Hoppningen: felfria LD ev LD+ 5
Dressyren: godkänd (60 %)  LA:1

jag kan bara säga att jag älskar den här hästen <3

 

Jaffa

Jaffa är mitt lilla russ som jag har vuxigt upp med!

är är ett sto på 25 år (f-1986)

E: Rabono

u:Jawa

mamma köpte henne när hon var 2 år, så min familj har haft henne i 23 år.

hon var den ponnyn som lärt mig det mesta,hon var den som jag började träna / tävla, hon är ett envist russ som var bra för mig.
min första tävling var på en liten gård då var det blåbärsdressyr efter 1 år var vi uppe i la klasserna och vår sista tävling var på en klubbmästerskap (LB:3) som vi kom precis utanför placering.

Jaffa kan både vara sjukt snäll men i början, kan hon vara envis men efter några år tsm litea hon på mig och jag på henne, hon är helt klart min gamla ängel <33

mina mål med jaffa
att hennes tid här på jorden ska vara den bästa <3

Paloma

född-2006

Paloma har vi passat nu i februari men ska fortsätta passa henne då och då.
jag har precis börjat sitt upp på henne och hon är jätte snäll men lärd på NH sätt så svårt att rida henne lite.
men hon verkar vara en hel cool häst är lung och lätt hanterad.
vet inte så mycket ennu om henne men de jag vet är att hon är min nästa stjärna. 

 




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: