2011-09-06
 23:24:10

Cha Cha

Hejsan!
Gjorde nyss ett inlägg, men råkade komma åt "bakåt" knappen så allt försvann.. Fan då, haha. Men iallafall. Ska verkligen försöka blogga nu, Jennifer har nog stått för de flesta inläggen här ;)

I helgen så var det tävlingar, det har varit kul! Men mer om det imorron.

Idag red vi dressyr! Har äntligen fått ridhuskort på Hesslingby, älskar det ridhuset! Plus att det bara är 5 min skrittväg från vårt stall.
Vi hade halv studiedag idag i skolan, skönt! Tog en tidig buss till Brenin, så vi var helt ensamma i ridhuset. Det gick superbra idag! Jag började med att rida honom i en ganska låg form och red lite mjukgörande i skritten, när det kändes bra red jag lite mjukgörande i traven. Sen kortade jag upp honom. Idag la jag extra fokus på öppnor och ökad trav. Ökade traven idag var skit bra, har aldrig fått till sånna bra! Han höll samma takt, förlängde steget mycket och jag satt helt stilla i sadeln utan att skumpa (han har ganska stor och skumpig trav :P). I öppnorna blev vänster öppna superbra från början. Han tvärade lagom utan att tappa bjudningen och bli spänd. I höger var det lite svårare, han vinglade lite och blev lite spänd. Men efter några gånger blev det bättre! I galoppen gjorde vi mest samlingsarbete, gick super!
Red ungefär 40 min, räckte så när han var duktig! :)



 
Ridhuset som jag rider i, Hesslingby! Fint va? ;)




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: