2011-09-05
 20:25:19

Träningstävling hemma plan ( 3 sep)

Hihi, i dag var de p&j och p&r i stallet.
startade LB:1 och 60 cm, Rambo var jätteduktig tycker jag!
Dressyren
Skrittade fram runt ängen på 20 min med kira och brenin. rambo var jätte snäll och knallade på med snabba steg.
Han var VÄLDIGT framåt.framridningen gick bättre en förväntat, men han gick och hostade ( lite damigt :( ) men fick till formen och stegen ganska bra så vi var ett och inte 2 i dag. känndes bra.
på banan blve de lite annat. det var så sjukt varmt för man var tvungen ( även på p&r) att ha kavaj ( långärmat ) suck, så de blev som en bastu efter som volten ligger i solen också. men sammspelet mellan oss var fortfarnade okej men han drog lite och så var de första gången jag testade att öka hans galopp och han kan länga/öka jäklar men han blev så på, fick knappt tag på honom efter men de gick bra vi klara hela pogramet med 166 poäng och 61 % min fina häst :D
Hoppningen
Även där gick bra med framridningen, han klipper hinderna direkt. sjukt skönt att han en häst som gör de ( men saknar tindra ) men inne på bannan jäklar han är LITE het i hoppningen. så de gick i 180 runt ;) kunde inte ta tag i honom men i en kurva som var lite för snäv för mig/oss så då ville han inte riktigt ditt jag ville så han tog ett extra hinder en oxer från fel håll haha, tur att de bara var 60 men tog sista hindert så i oför sig  blev vi ute om man tänker så men vi klara oss så jag ahr hittat en häst jag tror jag kommer gilla mer och mer han gör allt man ber honom om.
mamma filmade dressyr men min dator vill inte taimot filen så lägger upp den senare.
är han inte söt?? <3
usch dumma jag som är sne -.-'
har bara hunit fixa hoppbilderna fler bilder lovar jag att de kommer!! :D
<3
lämna gärna en kommentar <3


Emmy

Jättefin blogg!! vilka klasser tävlar ni? :)



PUBLICERAT: 2012-02-18, 21:21:18 | URL: http://blekingeryttarna.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: