2011-05-13
 16:50:50

Hemma nu igen...

Ja, de var inget roligt besked man fick i dag, gud vad ledsen man har varit i dag. Men vid 9 tiden så började allt. Jaffa var jätte duktig även om hon hade jätte ont. Men mamma gick med henne och sprang lite. Sen så skulle dem också rönka hennes ben. Men bajs på dem så måste man ju vara över 18 för att vara där inne så jag fick sitta utan för och vänta. Men hon var jätte duktig där med sa mamma.
Men asså jag klarade inte av att vara där så jag gick ut me dhundarna en sväng. När jag kom tillbaka Så gick vi och kollade på rönkten plåtarna. De visade sig att hon hade fong! Men också att mest på vf att hovbenet håller på att gå igenom sulan och on de händer är de natti natti, jag skulle inte klara de.
Men vi ska ge henne en chans och nu ska hon gå på medicin i 2 veckor och bara äta hö. Stå i box inte gå ut ( inte ens på promenad eller sjukhage) så om 5 veckor ska vi till backa och hoppas på att de blivigt bättre annars kanske vi får ta ett tufft beslut, men jag ska göra allt för att hon ska bli bra, oavsätt vad jag måste ghe upp då. Jag klarar inte av att förlora henne nu. Men om de blir bättre ska hon stå inne i box i 15 veckor.
Men jag hoppas verkligen på de bästa! Men när vi kom hem så satt jag i boxen med henne i typ aa en stund och bara gossa med henne hon är så jäkla underbar!

Men sen åkte vi förbi stallet ( tindra) och då är de tus att man har både Tindra och Paloma att krama om så då blev man gladare. men nu sitter jag och tänker på de värsta!

Lite bilder från i dag får de bli också!
©Jennifer Sternlind
Älsklingen <3

Mamma och jaffa ( för er som inte vet så är mamma som äger henne :* )

Mammi och jaffa <3

Visst är dem fina tsm <3

mamma har haft jaffa i 23 år nu :D <3

bajs på dem ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: