2011-05-01
 02:23:49

Båda stallen idag

Jaa, som rubriken säger var jag och Jennifer i båda stallen idag!
Vi började i Jennifers, dom hade både Tindra och Paloma idag. Så Jennifer red på paloma eftersom hon inte kan rida lilla busiga Tindra för sitt finger :/ Men vi började med att skritta lite i sommarhagarna typ. sen gick vi till volten och körde dressyr och cavaletti!
Jag red Tindra mest. I början kändes hon lite stel i munnen och så. så jag gjorde lite lösgörande saker. Sen när jag hade hittat lite knappar på henne gick hon jättefint! Stor skillnad på henne nu och sist jag red henne, hon har blivit så fin! :) Hon har blivit mycket mjukare i munnen och hon känns bärligare i både trav och galopp.
I galoppen övade vi lite på att hon ska korta den lite, för hon kan bli lite dragig av sig. Men det gick bättre mot slutet!
Jag red också paloma lite, hon är ju inte riden så mycket, men det känns som hon kommer bli en jättefin häst!
Sen Åkte vi till Brenin. Vi gick till ridhuset efteer den är enklast att vara där när vi är flera. När jag red gjorde jag ingen speciell övning, typ bara red runt. Haha nej då, men gjorde lite allt möjligt, mycket sidvärts.
Vi gjorde också lite galoppombyten, visa blev rena men också som kickar. Haha, han blev lite busig så han gjorde höga "karatespakar" som vi kallar det. Han gjorde ganska högt så fick ont i ryggen efteråt, hehe.

Ja, det var vår dag inom hästfrånden ;) Bye!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: