2011-03-23
 22:23:36

Ny opirerad -.-

har en andledning till att jag inte uppdatera i går till nu
Ja som rubriken säger så opirerades jag i dag.
ja de börjadei går när ja tillbringa kväällen på akuten.

det börja med att jag kom till stallet gick som vanligt,men när jag hämtat henne börjar dem andra hästarna springa, jag flygger efter och haklar landra med handenförst sen börjar tindra sparka mot mig så jag trök mig ner.
när reser mig upp känner jag stik i fingret och det blöder. ringer mamma som ringer pappa. han kommer och hämtar mig vi åker till handens närakut som säger att vi ska åka till nacka akuten och rönka.
visade sig att jag hade en fraktur. benet har gått in i leden så jag var tvungen att opirera. vi fick en tid på sös hos hancherurgerna.
så i morse åkte vi till sös och hände saker hela tin men vid 10 tiden fick jag drop & vid 1 blev jag bedövad i armen och lite dos söm så jag blev lite grggy. vid 13,40 tiden börja allt. har aldrig varit så nervös...
men jag försökte sova och lyckades. nu har jag gips, stygn & skruvar(2st) om 2 dagar så tar jag bort gipset och 2 veckor tar jag bort stygnen men skruvarna ska va kvar-.-
men kommer ta minst 2 månader innan jag får hålla på med hästarna.
så just nu känns allt skit!
vet inte hur många gånger jag gråttigt i dag...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: