2011-03-14
 23:07:04

Hoppning och dressyrträning

Hejsan!
Hann inte skriva igår så skriver om båda dagarna nu lite snabbt. Måste fortsätta med biologiarbetet sen, hehe!
Igår hopptränade jag i ridhusett med Jennifer. Det stog framme massa hinder så det var skönt att slippa allt bärande! Det gick ganska bra med hoppträningen. Övade jag lite på att samla upp honom mellan hindrerna, försökte få så många galoppsprång som möjligt mellan dom. Jag försökte även samla upp honom efter då han gärna vill springa iväg! Det gick väldigt bra, fick ett bra kontrolerat tempo genom hela ridpasset :) Hoppade som högst typ 80 cm idag, blev inte mer för han var väldigt trött så ville inte göra högre då! Det kom också fram lite ponnyfasoner på räcket, andra gången vi hoppa vägrade han och fjantade sig. Men det var mitt fel också för om inte jag gör allt rätt så går det inte, haha! ;)
Jennifer sa att hon skulle lägge upp en bildbomb så då får ni lite bilder då!

Idag tränade jag för Karin Styrman (min tränare i dressyr) som vanligt. Det gick sådär, asså han var fin och så men var lite för busig! ;) Men började med att värma upp och gick igenom skolorna, gjorde tempoväxlingar m.m. Slutorna var jättefina och samlingarna i galoppen med! Men han blev sur när jag la på spöt nån gång och sparkade bakut lite, men han kan göra det ibland, haha!
På träningen gick vi igenom lagtävlansprogrammet för det mesta och gjorde några skolor. Men han skulle tydligen vara rädd för något i ett hörn idag och vara rädd för några koner, så han blev lite spänd. Men han slappnade av lite mer i slutet. Och sen i snett igenom i mellangalopp kom hopponnyn fram och gjorde galoppombyte, haha! Har aldrig hänt förrut men han gjorde det iaf. Serpentinbågarna med bibehållen galopp blev jättefina!

Randombild från Heby som Jennifer fotat!
Det blev inte snabbt skrivet, men aja! ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: