2011-06-26
 12:18:36

Midsommar och träning

Har ni haft en bra midsommar? Det har jag :D

Men iallafall, jag skulle skriva om träningen. Den gick jättebra! Jag hann bara trava fram lite innan träningen började. Men han var fin då, han sökte sig neråt och gick i en bra form.
Sen när träningen började så spände jag mig jättemycket plus att han var rädd för ett hörn. Det resulterade att han blev kort och hög i formen. Så då red jag lätt i traven och la lite volter, ledde lite med tygeln och så. Efter några minuter kom han ner mycket bättre i formen och blev avslappnad!
På träningen fokuserade vi främst på att ha honom i en bra och lägre form. En övning som funkade jättebra var att göra öppna, sedan ställde man åt andra hållet men fortsatte flytta i en öppna. Det var faktiskt svårt, men bra!
Vi red också olika programdelar, det gick jättebra!

I fredags skrittade vi ut barbacka. Igår red vi dressyr på volten på hesslingby, och han gjorde en bockserie så jag höll på att flyga av, haha! Så mycket har han aldrig gjort! Iallafall, idag ska jag nog rida ut eller kanske hoppa!


Hoppning för typ några veckor sen :)






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: