2011-05-26
 23:36:48

Drama i dag ...

Ja som rubriken leder så var de liten sak som hände men skriver de längre ner.

Jag red en sväg i skogen med Jossan. Tindra var jätte snäll var inte rädd för nått i dag.
de var jätte skönt. Men den rundan tog kanske 30 min att rida.

När vi kom tillbaka så red jag på volten. Hon gick super i dag.
Mjuk  i munen känslig också så lätt att jobba med i dag. Kändes också bra. de var ju ett tag sen de gick så här bra tycker jag! men jag tog ett skut över sockerbitarna också typ 2-3 ggr. hon bjöd mycket i dag med så de kommer nog gå bra på lördag!

En sak jag är super dupper glad över är att jag precis lärt henne svårt galoppombyte för 3 månader sen och har inte ridigt de för jag inte kunnat och i dag kom hon håg de så det var ett stort tummen upp!

men till dramat nu.
Så skulle vi skritta av och vi gick i kullhagen.
Jossan red och jag gick ( som tur var) och så började dem som håller på med vägen att fälla flaket med typ asfalt och vad jag vet så var de totte som blev rädd ( för tindra bryr sig inte om dem där har inte gjort de i alla fall " men alltid lätt att säga att de var unghästen) men ajja gjort är gjort.
Jag kunde inte hålla kvar henne så tappade henne och hon och totte skena i väg. totte med jossan på ryggen. jag springer frot och stänger grinden precis när jag vänder mig om ser jag hur jossan flygger. men ser att hon sätter sig upp tänker inte så mer på de utan på tindra som kunde haft sönder hela munen ( låter lite ego) men när jag kommer till hästarna har tindra trampat sönder tränset jag tar av de men ser att jossan fortfarande ligger i gräset springer till henne. Linnea kommer fort jag ringer mamma men hon svara knapp för jag har ju dolt men sen svara hon så jag typ kortfattar säger att hon ska komma och när alla kommer så går allt bra. går tillbaka med tindra och jossan som har ont i ryggen. sen ser jag hur sheeba kommer utan ryttare. första jag tänker vad fan inte hon också slänger in tindra i boxen " inte bokstavligen" springer ut och ser linnea kommer men de hade gått bra.

ja de var lite om dag ;) bilder och video kommer...


En lite video . mamma tog några st men anntingen var någon i vägen hela tin eller så sa dem konstiga saker :P haha

Synd att staketet var i vägen -.-



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: