2011-06-23
 00:01:06

Långdag i stallet som sagt

Kom precis med bussen från stallet, var där i 12 timmar!

Haha skoja, var inte där riktigt såå länge! ;)
Jag kom dit iallafall kl 11.45 och började fixa allting. Jag känner mig superduktig faktiskt! Jag började med att mocka hela hagen, sen hällde jag ut allt vatten ur karet och gjorde det jätte rent och fyllde på med nytt vatten. Sen fixade jag med Brenins box. Jag mockade och fyllde på mycket torv, gjorde rent krubban och vattenkoppen, tog bort spindelväv (euw..), skurade rent vid hans fönster och putsade det och fixade hans mat! Jag putsade dessutom 4 träns, hoppsadeln och en läder grimma. Inte illa va? ;)

Sen red jag ut själv. Han jävlades väldigt mycket i början, han skulle absolut inte gå åt det hållet vi skulle åt, men åt alla andra håll kunde han såklart gå åt. Men han totalt vägrade och började små stegra och speppa och skit. Blev riktigt förbannad på honom, men det slutade som det alltid gör när han håller på så; är tvungen att backa honom åt det håll vi ska åt typ 20 m, en vänder jag på honom och då trippar han såklart stolt frammåt och låtsas som ingenting har hänt! Haha det är lite komiskt egentligen, men just i den stunden när han gör så är man väldigt förbannad!
Men ridturen var iallafall jättemysig, haha ;) Racade mycket på ängarna, det var superkul med massor av glada bocksprång! Jag körde också igenom honom på volten en runda efter uteritten, han var jätteduktig! Han gick bra fast jag hade pelhambettet. Rider ut på det ibland för han blir överpigg, men det är waaay too strong för dressyr på honom egentligen, för han är superkänslig och mjuk i dressyren. Men fick honom lite lång och låg ändå när vi gjorde lite öppnor och övergångar :)

Oups, långt inlägg, men läs det ni orkar! Imorron blir det träning för Carina på runsten :)

 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: